...

دو روزه که خانم خونه ام، کاملا مسئولانه! نه که ننه ی گرام به هر دلیلی حضور نداشته باشن، نه ایشون هم هستن، ولی تصمیمم اینه که از این به بعد حتی الامکان تمام کارها را خودم انجام بدم، و لازم شد کمک هم بخوام.

به دست اوردنِ شجاعتی که برای گرفتنِ این تصمیم نیازه، از من 33 سال وقت گرفته (19 روز کمتر). :) جالبه، نه؟

البته اونقدرها هم تصمیم ساده ای نبوده، این تصمیم برابر است با شنیدن کلی قضاوت، تحقیر و دعوا خوردن، خصوصا برای منی که همیشه تلاش کرده ام دختر خوبی باشم و از چیزایی که گفتم، بخصوص از دعوا فرار کنم. ولی فهمیدم که با فرار کردن مسئله حل نمیشه، راهی نیست جز اینکه به قول برنه براون، چکمه ها رو بپوشم و از وسط این لجنزار عبور کنم.

و این شجاعت رو میشه گفت تا حدودی مدیونِ سریال گیم آف ترونزی هستم که جدیدا تموم کرده ام، اگرچه اونموقع با خودم فکر کردم من دیگه غلط بکنم سریال درام ببینم وقتی به این روز میندازتم (چرا که من شخصیت ها رو زندگی میکنم و سانسا و زندگیش نابودم کرده بود). در پشیمون شدنم، بحثم با دو تا دوست در مورد فلسفه ی فیلم و سریال دیدن، هم بی تاثیر نبود. در طی اون بحث ها، کمی تا اندکی قانع شده بودم که فایده ی آنچنانی در فیلم و سریال دیدن نیست، و آره اینکه به جای زندگی کردن، بشینی و نظاره گر زندگی شخصیت های دیگری باشی، اونم شخصیت هایی که واقعی هم نیستند، واقعا کار عبثیست. و آره من اگه قراره چیزی یاد بگیرم، خب تخصصی برم دنبالش و یادش بگیرم، منتظر نباشم فیلم و سریال، قطره چکونی چیز بهم یاد بدن. ولی بحث اینجاست که تو گاهی نمیدونی چی میخوای، ینی از چیزی که میخوای اطلاعی نداره، یا دنبال حل مسئله ای هستی و زاویه دید محدود خودت نتونسته کمکی بهت بکنه، و اونموقع ست که مشاهده ی زندگی از چشم یک شخصیت هر چند غیرواقعی میتونه کمکت کنه.

فهمیدم که غرور، اتفاقا منو کوچک نگه خواهد داشت. این شاید الان به نظرتون بدیهی بیاد، و شاید من هم از قبل میدونستمش، ولی زندگیش نکرده بودم، در قالب یه سری از شخصیت های این سریال تونستم زندگیش کنم، و شجاعت شنیدن تحقیرهای شاید غیرمنصفانه رو پیدا کنم.

الهه :)
حدیث ملاحسینی

بهت تبریک می‌گم بابت تصمیمت.

هر چیزی هرچند هم که در ظاهر کم اهمیت و کوچک باشه اگر خوب انجام بشه ارزش داره.

آره برای خودم هم ارزشمنده :) خیلی بیشتر از ظاهرش.
مرسی بابت تبریکت :)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
اینجا من با نوشتن، فکر میکنم، و امیدوارم که این نوشتن ها و فکر کردن ها، از وضعیت و موقعیت فعلی م عبورم بده و در مسیر زندگی پیشم ببره.
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان